Παρασκευή, 15 Ιουνίου 2007

Γιατί το γραφείο του δημάρχου είναι πάντα ανοικτό;

Καυχιέται συχνά ο δήμαρχος ότι πάντα έχει το γραφείο του ανοικτό για τους πολίτες. Αυτό γενικά είναι μια αλήθεια και κάποιος που τ’ ακούει ή το βλέπει ίσως να εντυπωσιάζεται.


Αλλά για ποιο λόγο η πρόσβαση για τον δήμαρχο είναι τόσο εύκολη; Γιατί όλοι στο δήμο σε πρόβλημα ενός δημότη με τόση ευκολία τείνουν το δάκτυλο προς το γραφείο του δημάρχου; Γιατί άλλοι δήμοι δεν έχουν ανάλογη πρόσβαση; Ακόμα και οι πιο επιτυχημένοι καθ’ ομολογία δήμαρχοι έχουν θεσπίσει κάποιες συγκεκριμένες μέρες και ώρες για το κοινό; Γιατί να συμβαίνει αυτό το φαινόμενο εδώ στην Μηχανιώνα; Μήπως έχουμε πραγματικά ένα τόσο καλό δήμαρχο, έναν δήμαρχο προς μίμηση, όπως τον αποκάλεσε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου (και πολέμιος του πριν από μερικά χρόνια), κος Βουδούρης Αντώνης;

Σκεφτείτε μια υπηρεσία, η οποία υποτίθεται ότι είναι οργανωμένη να εξυπηρετεί τον κόσμο. Όσο πιο συχνά πηγαίνει ο κόσμος στον διευθυντή της υπηρεσίας τότε αυτό δείχνει την ανεπάρκεια αυτής να κάνει σωστά την δουλειά της. Σκεφτείτε ότι και ο δήμος έχει σαν κύριο έργο την εξυπηρέτηση των δημοτών. Άραγε τι φταίει και υπάρχει αυτό το φαινόμενο; Μήπως η ανικανότητα της διοίκησης; Μήπως σκόπιμα μεθοδεύεται αυτή η κατάσταση για να αναδεικνύεται ο δήμαρχος; Μήπως και τα δύο;

Σκεφτείτε, πάντως, ποιες είναι οι αρμοδιότητες ενός δημάρχου. Οι περισσότεροι γνωρίζεται ότι είναι πολλές και σημαντικές. Όταν όμως, ένας δήμαρχος από το πρωί μέχρι το βράδυ έχει σαν κύρια ασχολία την εξεύρεση και την εξυπηρέτηση ψηφοφόρων, τότε θα γίνει και προσωπάρχης (ώστε να στέλνει το προσωπικό του δήμου για τις εξυπηρετήσεις - ρουσφέτια), και θα περιμένει στο γραφείο του, το οποίο θα είναι πάντα ανοικτό, να έρθουν οι καημένοι οι δημότες, που έχουν ανάγκη να εξυπηρετηθούν, να παρακαλέσουν τον δήμαρχο. Ευτυχώς που ακόμα δεν έβαλαν βέλη στον δημαρχιακό κτήριο, που να οδηγούν τους δημότες απ’ ευθείας στον δήμαρχο. Έτσι το γραφείο του δημάρχου έχει μετατραπεί σ’ ένα πρώτης τάξης «γραφείο εξυπηρέτησης ψηφοφόρων». Και επειδή είναι ένα σοβαρό γραφείο η εξυπηρέτηση γίνεται ιεραρχικά ανάλογα με τους ψήφους που διαθέτει ο άμοιρος δημότης.

Εκτός από τον ανέντιμο τρόπο η μεθοδολογία αυτή έχει επίπτωση στον ίδιο τον δήμο. Η Μηχανιώνα σήμερα κατάντησε να είναι ένα μέρος υποβαθμισμένο και τελευταίο στις προτιμήσεις των επισκεπτών. Γιατί ; Φυσικά εξ’ αιτίας της διοίκησης. Μια διοίκηση θα έπρεπε να είχε τελείως διαφορετικό προσανατολισμό. Θα έπρεπε να είχε τέτοιο επίπεδο οργανωμένων υπηρεσιών, ώστε οι δημότες δεν θα έπρεπε ούτε καν να κάνουν τον κόπο να κάνουν αιτήσεις. Δεν επιτρέπεται στον 21ο αιώνα σε μια ‘Ευρωπαϊκή πόλη» να κάνουμε αιτήσεις για τα αυτονόητα. Να παρακαλάμε για μια θεσούλα με 300 ευρώ στο δήμο, για λίγο σύντριμμα στο δρόμο, για συνδεθεί το νερό στο καινούργιο σπίτι, για να μαζέψουν τα σκουπίδια από τους κοινόχρηστους χώρους, για να κόψουν ένα δένδρο που κινδυνεύει να καταπλακώσει πεζούς, κλπ. Μια σοβαρή διοίκηση που σέβεται τον εαυτό της και τους συνδημότες της, έχει σαν κύριο μέλημά της την πραγματική ανάπτυξη του τόπου μας. Δηλαδή να φροντίσει να δημιουργηθούν οι υποδομές για να γίνει ο τόπος μας ελκυστικός σε επενδυτές και σε επισκέπτες, για να μπορούν να αυξηθούν οι πραγματικές θέσεις εργασίας. Και αυτό δεν γίνεται με ένα δήμαρχο που κάθεται στο γραφείο του γιατί πρέπει να το έχει «ανοικτό». Αυτό θέλει αγώνα δρόμου και δυναμική διεκδίκηση από την κεντρική εξουσία και την ΕΕ. Και πριν από αυτό θέλει όραμα, αισθητική και προσήλωση στο στόχο. Βασικές προϋποθέσεις για μια διοίκηση.

Η Μηχανιώνα μας παρ’ όλες τις κακές επιλογές των διοικούντων έχει τέτοια φυσική ομορφιά που με λίγες στρατηγικές κινήσεις θα μπορούσε να γίνει μια όμορφη σύγχρονη Ευρωπαϊκή πόλη. Μια πόλη που να έλκει τους επισκέπτες και ένας τόπος που να ευημερούν οι δημότες της

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου