Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

«Ευαισθησία» δια ροπάλου

Νομίζω ότι κάποιοι έχουν μπερδέψει την έννοια του ακτιβισμού με την αυθάδεια, τον κυνισμό, το ψέμα, την καχυποψία, την υποκρισία, την αγνωμοσύνη. Σήμερα τέτοιες συμπεριφορές τείνουν να καθιερωθούν και θεωρούνται ως φυσιολογικές. 
Ακτιβιστές είναι αυτοί που προσπαθούν να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη ή να επηρεάσουν τους ιθύνοντες για κάποια πιστεύω τους που βασίζονται στην αλήθεια, στην κοινή λογική, στο σεβασμό, στην αξιοπρέπεια, στην απλότητα και το κάνουν με τέτοια εσωτερική ηθική παρόρμηση εθελοντισμού μέσα στα πλαίσια της ευγένειας, της μετριοφροσύνης και της καλοσύνης. Ακτιβιστής είναι και ο οποιοσδήποτε blogger ο οποίος γράφει ή αναδημοσιεύει όλα εκείνα τα κείμενα που τον εκφράζουν και θέλει να τα «περάσει» για να βελτιωθεί η κοινωνία μας.
Με υπόμνημα, που κατέθεσε, μια μέρα πριν, στο Δημοτικό Συμβούλιο μια ομάδα που αυτοαποκαλείται «Ανεξάρτητη Πρωτοβουλία Πολιτών Θερμαϊκού», ζητά την στήριξη της Δημοτικής Αρχής σε κάποιες δράσεις, που αποφάσισαν. Συγκεκριμένα ζήτησαν: α) συγκεκριμένους χώρους για τις ανάγκες των αστέγων, β) παραχώρηση χρήσης δημοτικών εκτάσεων γης, ώστε να καλλιεργηθούν από τους ίδιους (έναντι συμβολικού τιμήματος), γ) στεγασμένο χώρο για τις συνελεύσεις και δράσεις των, δ) την κάλυψη τους κόστους ηλεκτροδότησης γραφείων, ε) την υδροδότηση (προφανώς δωρεάν) των χωραφιών που καλλιεργούν. 
Επειδή το θέμα των αστέγων είναι σημαντικό, θεώρησα ότι θα πρέπει να λάβουν γνώση όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι. Έτσι στο φάκελο κάθε δημοτικού συμβούλου, υπήρχε αυτό το υπόμνημα, και στην αρχή της συνεδρίασης ενημέρωσα ότι οι υπεύθυνοι αντιδήμαρχοι θα εξετάσουν τα αιτήματα και θα απαντήσουν στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο. Φυσικά και έδωσα τον λόγο στον κο Κουκουριγκο που ζήτησε να τοποθετηθεί και να εξηγήσει περαιτέρω το υπόμνημα αυτό, ως δημοτικός σύμβουλος και ως μέλος αυτής της ομάδας. Παρ’ όλα αυτά κάποια μέλη της ομάδας απαίτησαν να πάρουν τον λόγο και ζήτησαν να πάρουμε άμεσα απόφαση για τα αιτήματά τους. Θέλησαν δηλαδή με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς εισήγηση από τους υπεύθυνους αντιδημάρχους, οι δημοτικοί σύμβουλοι να παραχωρήσουν στην ομάδα αυτή, η οποία υπ’ όψιν δεν έχει καμιά νομική υπόσταση, δημοτική γη και να χρηματοδοτήσουν κάποιες δράσεις τους. Εξήγησα λοιπόν τους λόγους για τους οποίους δεν θα συζητηθεί το υπόμνημα αυτό, αλλά για μια ακόμα φορά κάποιοι από αυτή την ομάδα έβρισαν χυδαία όλους τους δημοτικούς συμβούλους. 
Θεωρώ αυτή την συμπεριφορά των συγκεκριμένων ομάδων, που απαιτούν να μιλήσουν ή απαιτούν να αποσιωπήσουν κάποιους και βρίζουν χωρίς να σέβονται τίποτε, είναι λίαν επιεικώς απαράδεκτη και προσβλητική για όλο το Δημοτικό Συμβούλιο. Εκμεταλλεύονται το δημοκρατικό συναίσθημα και την ανοχή των δημοτικών συμβούλων αλλά και την δική μου, που ως πρόεδρος προσπαθώ να εφαρμόσω τον κανονισμό, που ψήφισε σύσσωμο - για πρώτη φορά - το Δημοτικό Συμβούλιο. Ο κανονισμός αυτός καταδικάζει τέτοιες συμπεριφορές και δίνει την δυνατότητα στον πρόεδρο να αποβάλει από την αίθουσα, αυτούς που διαταράσσουν την τάξη και παρακωλύουν την ομαλή διεξαγωγή της συνεδρίασης. Οι ίδιοι με προκλητική ασέβεια προς τον θεσμό του Δημοτικού Συμβουλίου, συχνά βιντεοσκοπούν χωρίς άδεια τις συνεδριάσεις και τις αναρτούσαν παράνομα στο διαδίκτυο. Ο κανονισμός προβλέπει ότι μόνο οι δημοτικοί σύμβουλοι μπορούν να δώσουν τέτοια άδεια, κάτι το οποίο ζήτησα και εγώ όταν εισηγήθηκα να εκπέμπετε η συνεδρίαση του ΔΣ μέσω διαδικτύου. Δεν σεβάστηκαν το γεγονός ότι η δημοτική αρχή και εγώ προσωπικά τους προσέφερα την ίδια την αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, για να προβούν σε κάποιες συγκεκριμένες δράσεις, που ήθελαν αν αναπτύξουν. Οι ίδιοι άνθρωποι πολλές φορές δημιούργησαν επεισόδια μέσα στην αίθουσα του ΔΣ και έδωσαν αρνητικότατη εικόνα για τον τόπο μας στα εθνικά ΜΜΕ. 

Οι λόγοι της αντιπαλότητας για την Κοινωνική πολιτική
Θα μπορούσα πράγματι να συμφωνήσω ότι, όλες αυτές οι ιδέες της ομάδας είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Θα μπορούσα επίσης να δεχτώ ότι η δημοτική αρχή δεν δείχνει την απαιτούμενη «ευαισθησία» που επιδεικνύει αυτή η ομάδα. Θα μπορούσα να παραβλέψω το γεγονός ότι δεν υπάρχει κανενός είδους νομιμοποίηση, που θα επέτρεπε την δημοτική αρχή να επιχορηγήσει νόμιμα τις δράσεις αυτές. Θα μπορούσα να παραβλέψω το γεγονός ότι δεν προβλέπεται πουθενά καμιά νομιμοποίηση για συλλόγους, σωματεία ή συνδέσμους που να ασκούν κοινωνική πολιτική και να διεκδικούν επιχορήγηση από τον Δήμο, όπως κάνουν τόσα χρόνια οι Πολιτιστικοί ή αθλητικοί σύλλογοι. Θα μπορούσα επίσης να παραβλέψω το γεγονός ότι η οικονομική κατάσταση του Δήμου μας είναι τραγική σε τέτοιο βαθμό, που θα πρέπει να επανεξεταστεί εκ θεμελίων το καθεστώς της επιχορήγησης πολιτιστικών ή αθλητικών συλλόγων, που πράγματι προσφέρουν πολλά στην τοπική μας κοινωνία. Αυτό όμως που δεν μπορώ να παραβλέψω είναι το γεγονός ότι: 
  • η συμπεριφορά κάποιων από την ομάδα είναι λίαν επιεικώς απαράδεκτη προς τους θεσμούς γενικότερα
  • μέλη αυτής της ομάδας πρώην συνδικαλιστές που στήριξαν στο παρελθόν όλη αυτή την καταστροφική για την χώρα μας πολιτική, σήμερα υποκριτικά το παίζουν αντιμνημονιακοί
  • οι μέχρι τώρα δράσεις τους είναι αμφιβόλου υπευθυνότητας και αποτελεσματικότητας
Νομίζω ότι όλες αυτές οι «ευαίσθητες» δράσεις της ομάδας αποτελούν το περιτύλιγμα μιας πολιτικής, που θέλουν να περάσουν ή καλύτερα να επιβάλλουν. Αν πράγματι οι προθέσεις τους ήταν αγνές και δήλωναν εθελοντές σε τέτοια κοινωνικά θέματα, τότε το λογικότερο θα ήταν να απευθυνθούν προς την Δημοτική Αρχή και να ζητήσουν συνεργασία – συντονισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι μέλη αυτής της ομάδας γράφουν σε blog ή αναπαραγάγουν οτιδήποτε αρνητικό υπάρχει, αληθινό ή ψεύτικο, για να κάνουν αντιπολίτευση στην διοίκηση. Για παράδειγμα σε πρόσφατες αναρτήσεις γράφουν : 
  1. Είστε υποταγμένοι και χειραγωγούμενοι από τον δικομματισμό.... κρατήστε όμως τα προσχήματα. Η Δημοτική αρχή ως γνωστό τελεί υπό καθεστώς διάλυσης, όπως ξεκάθαρα αποκαλύπτεται από τις εκρηκτικές διαφωνίες και προσβλητικές (πολλές φορές) αντεγκλήσεις μεταξύ των μελών της πλειοψηφίας σε κάθε συνεδρίαση ΔΣ, αλλά και από την πανθομολογούμενη (από εχθρούς και φίλους) ανεπάρκεια της λειτουργίας της.
  2. Αδιάφορη και πλαδαρή η ενημέρωση της Δημοτικής αρχής στην Αγία Τριάδα
  3. Ο Δήμος Θερμαϊκού προπαγανδίζει φλιπεράκια και φρουτάκια;
  4. Αναλγησία με Πρωτόκολλο (από τον Όθωνα από την Βόρια Κορέα)
  5. ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Έρευνα στο Δήμο Θερμαϊκού από τη Δίωξη Οικονομικού Εγκλήματος. Μεγάλη απάτη αποκαλύπτεται στο Δήμο Θερμαϊκού για τη μαύρη εργασία. Η καλοστημένη μαύρη επιχείρηση έχει προκαλέσει την παρέμβαση του εισαγγελέα Θεσσαλονίκης ενώ στο στάδιο του ελέγχου μπήκε το “τμήμα των εσωτερικών υποθέσεων” καθώς και το “τμήμα δίωξης οικονομικού εγκλήματος”.
Αν αυτά δεν είναι πολιτική, τότε τι είναι; Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να έβγαιναν και να έλεγαν ότι οραματίζονται μια άλλη τοπική αυτοδιοίκηση και γι’ αυτό θα προσπαθήσουν. Είναι ντροπή κάποιοι να διεκδικούν την αποκλειστικότητα στην ευαισθησία για τις ευπαθείς ομάδες, απλά για να περάσουν καλύτερα την πολιτική τους. Είναι επικίνδυνο να το παίζουν σωτήρες του λαού και να παρασύρουν κόσμο για να μην πληρώσουν το άδικο, κατά γενική ομολογία, χαράτσι. Είναι ανέντιμο να συμπεραίνουν υποκριτικά ότι ο Δήμος προπαγανδίζει δήθεν φλιπεράκια και φρουτάκια, όταν όλοι γνωρίζουν ότι οποιαδήποτε υπηρεσία μέσω διαδικτύου στηρίζεται, είτε σε συνδρομές είτε σε διαφημίσεις - αντί να εκθειάζουν το γεγονός ότι σ’ αυτήν την δύσκολη οικονομική συγκυρία, η δημοτική αρχή εκπέμπει τις συνεδριάσεις του ΔΣ, χωρίς καμία δαπάνη. Είναι ανήθικο να γράφουν ψέματα ότι υπάρχει καλοστημένη απάτη και έρευνα από το ΣΔΟΕ ενάντια στην Δημοτική Αρχή. Τέτοιες πρακτικές είναι απαράδεκτες και εγώ τουλάχιστον δεν πρόκειται να στηρίξω. Να είναι σίγουροι ότι θα με βρουν απέναντί τους.

Πρόταση για υποστήριξη σοβαρών ομάδων
Θεωρώ ότι ως διοίκηση του Δήμου πρέπει να στηρίξουμε εκείνες τις ομάδες πολιτών που συμβάλλουν στη θεραπεία της νοσηρής πολιτικής και κοινωνικής κατάστασης της χώρας μας και δηλώνουν εθελοντές στην επίλυση των προβλημάτων, που δημιουργήθηκαν από την οικονομική κρίση. Νομίζω ότι μόνο αυτοί μπορούν να βοηθήσουν να βγει η πατρίδα μας από την άθλια κρίση, που βιώνουμε όλοι μας. Έχω βαρεθεί την κακομοιριά την κλάψα κάποιων «ευαίσθητων». Ο ρόλος των οργανωμένων αγανακτισμένων, των οργανωμένων ευαίσθητων ομάδων, των φιλανθρωπικών κινημάτων, των κινημάτων «δεν πληρώνω», κλπ δεν έχει καμιά σχέση με τον εθελοντισμό. Ο όρος «εθελοντής» είναι αυτός που προσφέρει με την θέλησή του, χωρίς ιδιοτέλεια. Με την φιλανθρωπία δεν λύνονται ούτε οι πολιτικές αδυναμίες, ούτε τα κοινωνικά προβλήματα. Η φιλανθρωπία είναι μεν, πολύ σημαντική, αλλά όπως είπε ο Ιερός Αυγουστίνος «δεν μπορεί να είναι υποκατάστατο για τη δικαιοσύνη που δεν απονεμήθηκε». Σέβομαι το έργο της εκκλησίας μας και κάποιων φιλανθρωπικών οργανώσεων, που χωρίς να κάνουν πολιτική, με σύνεση και εχεμύθεια προσπαθούν να βοηθούν όσους μπορούν από αυτούς που έχουν ανάγκη. Σέβομαι τους γιατρούς χωρίς σύνορα, τους αιμοδότες, τους πραγματικούς ακτιβιστές, κλπ
Ο δήμος δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα, αλλά διοικείται από κάποιους ανθρώπους που θέλουν να εφαρμόσουν μια πολιτική για να βελτιωθεί η ευημερία των συνδημοτών τους. Άρα ο δήμος πρέπει να βοηθήσει στην ανατροπή των στρεβλώσεων του ατομικού και του δημόσιου βίου, να προωθήσει και να εφαρμόσει κάποιες αναπτυξιακές δράσεις, και να εφαρμόσει κάποια κοινωνική πολιτική, στα όρια που του επιτρέπει η οικονομική του κατάσταση. Και επειδή ζούμε σε μια οικονομική κρίση, ο εθελοντισμός έχει ιδιαίτερη αξία. Και αυτόν τον εθελοντισμό θα πρέπει να προωθήσει, να στηρίξει και να οργανώσει η δημοτική Αρχή. Συγκεκριμένα θα πρέπει να οργανώσει τον εθελοντισμό στην πυρόσβεση, στην δενδροφύτευση, στον καθαρισμό πάρκων, τοίχων, επιγραφών, στην ενημέρωση της επιχειρηματικότητας, στην εκπαίδευση μεταναστών, φυλακισμένων, απόρων, στην μεταφορά ασθενών, στην συμπαράσταση σε ναρκομανείς, στην φροντίδα των αστέγων, στην συγκέντρωση και διανομή τροφής, ιματισμού, κ.λπ., στην οργάνωση συσσιτίων κλπ. 
Η δημοτική αρχή, σεβόμενη πάντα τα χρήματα των δημοτών που διαχειρίζεται, έχει οργανώσει πολλές από τις παραπάνω δράσεις και έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην κοινωνική πολιτική, γι’ αυτό και δημιούργησε την αντιδημαρχία κοινωνικής πολιτικής. Η κοινωνική πολιτική του δήμου μας βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ισότητας, της δικαιοσύνης, καθώς και του σεβασμού των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Έτσι προσπαθεί να προσφέρει στήριξη σε όποιον την χρειάζεται, πάντα με βάση τις οικονομικές δυνατότητες που έχει, το απόρρητο και τους κώδικες δεοντολογίας. Η Κοινωνική Πολιτική δεν αποτελεί "φιλανθρωπία" αλλά υπεύθυνη, σοβαρή, συνεχή και επιστημονικά τεκμηριωμένη πολιτική παρέμβαση, για μια ισότιμη φροντίδα στις πιο ευαίσθητες ομάδες πολιτών, με σεβασμό πάντα στην ιδιαιτερότητα και τη διαφορετικότητά τους. Αυτό το έργο δεν μπορεί να το πιστοποιήσει και να το εγγυηθεί καμιά άλλη οργανωμένη είτε νόμιμη είτε όχι ομάδα πολιτών. Γι’ αυτό και θα πρέπει η αντιδημαρχία κοινωνικής πολιτικής να έρθει σε επαφή με αυτές τις ομάδες να τις ζητήσει να ξεκαθαρίσουν τι θέλουν πραγματικά και αν πράγματι αυτά που θέλουν, συμπλέουν με τις αρχές της πολιτικής του Δήμου, τότε να κάνει έκκληση να συμπορευτούν και να συντονιστούν.

Στεφανίδης Κυριάκος

1 σχόλιο:

  1. Δέν πρόκειται η δημοτική αρχή να συμφωνήσει με αυτές τίς ομάδες αλλά τουλάχιστον πρέπει να επικοινωνεί και να ενημερώνει τόσο για τό προγραμμά της όσο και γιά τίς δυνατότητες της.
    Ο εθελοντισμός θα είχε ανταπόκριση εφόσον οι δημότες θα έβλεπαν οτι οι επιλογές προσωπικού και συμβούλων στο δήμο θα γινόταν με πραγματικά αξιολογικά και αξιοκρατικά κριτήρια .
    Οταν μετά τόσο χρονικό διάστημα διοίκησης παρα μένουν ικανώτατα στελέχη παροπλισμένα λογικό είναι να δημιουργουνται δυσαρέσκειες και να μην υπάρχει διάθεση ουτε κάν για συζήτηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή